Suorituskykymittarit (Key performance indicators) ovat konkreettinen ja mitattavissa oleva keino arvioida yrityksen palvelutoimintaa. Mittauksen avulla yrityksen johto voi tunnistaa vahvuuksia ja heikkouksia palvelutuotannossa. Mittareiden hyödyntäminen parantaa tuottavuutta ja laatua.
Valitse keskeiset mittarit (KPI) alla olevast KPI-kirjastosta yrityksen tavoitteiden perusteella. Mittauksia tehdään tasaisin välein, jolloin palveluliiketoimintaa voi kehittää tiedon pohjalta.
KPI-kirjaston on koonnut Vaasan yliopiston tutkija Yuqiuge Hao tuotantotalouden yksiköstä.
AIhe
Talous
Kuvaus
Onko teillä oikea tuote- tai palvelutarjooma sekä markkinointi- ja myyntistrategia, joilla te tuette nykyisiä ja tulevia tulostavoitteita?
Mittarit
Asiakkaat
Arvostavatko asiakkaasi teitä? Entä ovatko asiakkaat sitoutuneita teihin?
Prosessit
Onko teidän toimintanne terveellä pohjalla, jotta voitte skaalata toimintaanne?
Omaisuus ja vahvuudet
Onko teidän henkilöstö ja laitteet tuottavia? Onko henkilöstö sitoutunutta ja innostunut tulevaisuudesta?